مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد:

انعقاد 143 قرارداد  سرمایه ‌گذاری در شهرک‌های صنعتی اقلید

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: درسال  جاری 143 قرارداد  سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان اقلید منعقد شده است.
تصویر انعقاد 143  قرارداد  سرمایه ‌گذاری در شهرک‌های صنعتی اقلید

احد فتوحی در گفت‌ وگو با خبرنگار پرسون از فارس، در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی اقلید که با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و صنعتگران برگزار شد، افزود: در راستای مانع زدایی تولید و پشتیبانی از واحدهای صنعتی برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف تدوین و در حال اجرا است و نیز استفاده از ظرفیت‌ها باید در اولویت سایر دستگاه‌های قرار گیرد.
فتوحی با اشاره به راه‌اندازی 6 شهرک در ناحیه صنعتی شهرستان اقلید که از لحاظ تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی رتبه برتر را در استان فارس به خود اختصاص داده است، افزود: شهرک‌های صنعتی 1 و 2، نواحی صنعتی تیمارجان، خنجشت، حسن‌آباد و سده راه‌اندازی شده و نیز و اگذاری زمین در تمامی نواحی صنعتی در این شهرستان در حال اجرا است.
این مسئول افزود: در حال حاضر 143 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در شهرک‌های صنعتی اقلید منعقد شده که شهرک صنعتی اقلید‌1 با دارا بودن 100 قرارداد بیشترین تعداد قرارداد و به ترتیب ناحیه صنعتی تیمارجان با 20 قرارداد، ناحیه صنعتی سده با ۷ قرارداد، ناحیه صنعتی خنجشت 8 قرار داد و حسن‌آباد 7 قرارداد و اقلید 2 نیز با یک قرارداد در جایگاه‌ بعدی قرار دارند.


فتوحی تصریح کرد: در قالب این قراردادها جمعاً 54 هکتار زمین به متقاضیان واگذارشده است، و بیش از 36 واحد تولیدی و صنعتی نیز در این شهرک‌ با اشتغال افزون بر 410 نفر در مرحله بهره‌برداری قرار دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی اقلید در مجموع ظرفیت استقرار 5 هزار واحد تولیدی صنعتی صنفی خدماتی و کارگاهی فراهم‌شده است، گفت: در افق توسعه صنعتی شهرستان، شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جایگاه ویژه‌ای برای جذب و استقرار سرمایه‌گذاران برخوردار هستند و توسعه زیرساخت‌ها نیز متناسب با جذب سرمایه‌گذار در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از شهرک صنعتی اقلید 1 نیز به متقاضیان واگذار و این شهرک جز شهرک‌های صنعتی تقاضا محور است، کار توسعه این شهرک صنعتی در مرحله انجام است امیدواریم با الحاق اراضی اطراف شهرک صنعتی و رفع مشکلات موجود در این زمینه بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران فراهم شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به واگذاری امور راهبری شهرک صنعتی اقلید 1 به شرکت خدماتی متشکل از صنعتگران مستقر در این شهرک صنعتی، گفت: واگذاری امور شهرک صنعتی به شرکت خدماتی، بستر مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب به صنعتگران فراهم می‌کند و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز حمایت‌های لازم را از این شرکت در راستای اداره بهتر شهرک صنعتی انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

309168